Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
July 8, 2010
Image Size
485 KB
Resolution
1058×843
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
5,481
Favourites
102 (who?)
Comments
47
Downloads
113
×
Burdisson Brew by Howietzer Burdisson Brew by Howietzer
This is my submission to the Fantasy Brewmasters contest. [link]

Pretty cool idea they have so I thought I'd give it a shot. The image is sized to go on the side of a six pack of beer, minus the black margins on the top and bottom.

I hadn't decided whether this is Burdisson himself as a younger dwarf or one of his Kin, just thought a bigass dwarf pouring beer would be cool. :D

CS4
Add a Comment:
 
:iconsuperstrudel:
superstrudel Featured By Owner Feb 5, 2014
Woooaah....so badass, dude, thanks!
Reply
:iconhowietzer:
Howietzer Featured By Owner Feb 5, 2014  Professional Digital Artist
:D
Reply
:iconogrebear:
ogrebear Featured By Owner Dec 29, 2010
Now I'd buy a beer with that label!
Reply
:iconhowietzer:
Howietzer Featured By Owner Dec 29, 2010  Professional Digital Artist
:D thx, glad you like!
Reply
:iconyazukiwolf:
yazukiwolf Featured By Owner Sep 30, 2010
"we forge mighty good ale"
hilarious.
I`d want to try some, but I`m scared it might burn my insides.
Reply
:iconhowietzer:
Howietzer Featured By Owner Sep 30, 2010  Professional Digital Artist
lol! Aye, you'll need a cast iron stomach to drink the stuff. :)
Reply
:iconsylvanbabe:
Sylvanbabe Featured By Owner Aug 26, 2010
Congrats! I'm so excited you won!
Reply
:iconhowietzer:
Howietzer Featured By Owner Aug 27, 2010  Professional Digital Artist
Thx muchly!!
Reply
:iconzenx007:
zenx007 Featured By Owner Jul 23, 2010
Holy FASHIZZLE!!! This is AWESOME! :omfg: Though it may burn my innards like hot lava, POUR ME A PINT!! :ahoy:
Reply
:iconhowietzer:
Howietzer Featured By Owner Jul 23, 2010  Professional Digital Artist
Thx! :)
Reply
:iconjebriodo:
Jebriodo Featured By Owner Jul 13, 2010  Professional Traditional Artist
Really nice job! I like you dramatic shading.
Reply
:iconhowietzer:
Howietzer Featured By Owner Jul 13, 2010  Professional Digital Artist
Much thx man!!
Reply
:iconrosaamarilla:
RosaAmarilla Featured By Owner Jul 12, 2010  Professional General Artist
I think this style would be great for a debut beer! It's modern enough to catch the eyes of a lot of people who might otherwise pass it by, but also true to the dwarves us fantasy geeks know and love. And the slogan is just pure awesome!
Reply
:iconhowietzer:
Howietzer Featured By Owner Jul 12, 2010  Professional Digital Artist
Thanks for the comments!! The whole dwarf brew thing is a cool idea... and the slogan seemed appropriate. :D
Reply
:iconnamelessmanic:
NamelessManic Featured By Owner Jul 11, 2010
I bet I could take him.
Reply
:iconhowietzer:
Howietzer Featured By Owner Jul 11, 2010  Professional Digital Artist
lol
Reply
:iconnamelessmanic:
NamelessManic Featured By Owner Jul 14, 2010
But not out drink him ^^;
Reply
:iconnamelessmanic:
NamelessManic Featured By Owner Jul 10, 2010
Never again!
Reply
:iconthedarkgecko:
thedarkgecko Featured By Owner Jul 9, 2010  Professional Digital Artist
very cool!!!
Reply
:iconhowietzer:
Howietzer Featured By Owner Jul 9, 2010  Professional Digital Artist
:D
Reply
:iconjustjingles:
justjingles Featured By Owner Jul 9, 2010
WOW! Incredible! The cool shading on the illustration could be carried over into the warm package-design, though, if you wanted to - it might make the piece as a whole feel more uniform!
Reply
:iconhowietzer:
Howietzer Featured By Owner Jul 9, 2010  Professional Digital Artist
Much thx!!

I wanted to create a strong focal point with the illustration, thus the cooler colors. :)
Reply
:iconjustjingles:
justjingles Featured By Owner Jul 9, 2010
You're welcome. ^^

I suppose I can see why you might use the contrast of colors, but generally yellows and reds, warm colors, attract the immediate attention faster than greens and blues/cool colors. In other words, maybe reversing the color scheme focus would have a very different and possibly awesome effect. Something to consider for next time maybe or maybe not, either way good work!
Reply
:iconaranzazufernandez:
AranzazuFernandez Featured By Owner Jul 9, 2010  Professional Digital Artist
Wow, that's amazing!
Reply
:iconhowietzer:
Howietzer Featured By Owner Jul 9, 2010  Professional Digital Artist
Much thx!! :)
Reply
:iconaranzazufernandez:
AranzazuFernandez Featured By Owner Jul 13, 2010  Professional Digital Artist
You're welcome! ^^
Reply
:iconfacedowndagon:
FaceDownDagon Featured By Owner Jul 8, 2010  Hobbyist Traditional Artist
One simply cannot go wrong with Dwarves and Ale. :thumbsup:
Reply
:iconhowietzer:
Howietzer Featured By Owner Jul 8, 2010  Professional Digital Artist
lol, indeed.
Reply
:icondiinzumo:
Diinzumo Featured By Owner Jul 8, 2010  Student General Artist
Love the textures, the composition, the whole logo. I'd drink it! :beer:
Reply
:iconhowietzer:
Howietzer Featured By Owner Jul 8, 2010  Professional Digital Artist
Cool, I wanted to convey a strong ale while retaining elements of the story. :)
Reply
:icondiinzumo:
Diinzumo Featured By Owner Jul 8, 2010  Student General Artist
You did. The whole design conveys badass-ness. I love the color/light play off the muscles of his chest and face, too.
Reply
:iconhowietzer:
Howietzer Featured By Owner Jul 9, 2010  Professional Digital Artist
:D





Reply
:iconwitchdochaven:
witchdochaven Featured By Owner Jul 8, 2010
now thats a HOT drink
Reply
:iconhowietzer:
Howietzer Featured By Owner Jul 8, 2010  Professional Digital Artist
Oh yeah! :D
Reply
:iconlinuscat07:
Linuscat07 Featured By Owner Jul 8, 2010
Incredibly vivid piece of work. You brilliantly include the dwarf's famous ability of mining and metallurgy. That dwarf says to me, "This is a strong beer!" I'd sample it.
Reply
:iconhowietzer:
Howietzer Featured By Owner Jul 8, 2010  Professional Digital Artist
Thank you for the comments, I'm glad you were able to derive all of the little goodies in the piece. :)
Reply
:icondemocomics:
DemoComics Featured By Owner Jul 8, 2010  Hobbyist Digital Artist
looks awesome
Reply
:iconhowietzer:
Howietzer Featured By Owner Jul 8, 2010  Professional Digital Artist
Much thx!
Reply
:icondemocomics:
DemoComics Featured By Owner Jul 8, 2010  Hobbyist Digital Artist
=D
Reply
:iconkongvmax:
kongvmax Featured By Owner Jul 8, 2010
Ill take a 6 pack :D
Reply
:iconhowietzer:
Howietzer Featured By Owner Jul 8, 2010  Professional Digital Artist
haha, me too!
Reply
:iconel-quanjugono:
El-Quanjugono Featured By Owner Jul 8, 2010
:lmao:

a message from Burdisson Brew's founder, Burdisson: "We make damn good ale! How good? Look at this arm here! I could crush stones with it! How did it get like this? *slams a flask down* With this right here! :beer: We don't brew our ale. Brewing is for weaklings! We forged this shit, boy. Because only the mighty drink Forged Ale! So, what the hell are you waiting for? You want to be mighty don't you? Down this flask you whelp and get Mighty!

Give it to your friends, give it to your sons, give it to your wives! You want a mighty wife? Yes you do!

I gave some to my pet yorky, you can call him Cerberus!"
Reply
:iconhowietzer:
Howietzer Featured By Owner Jul 8, 2010  Professional Digital Artist
lmao... That's straight up funny as hell. :winner:
Reply
:iconel-quanjugono:
El-Quanjugono Featured By Owner Jul 8, 2010
Forged Ale: Straight up awesome as hell :toocool:

hope you do good in the contest.
Reply
:iconhowietzer:
Howietzer Featured By Owner Jul 8, 2010  Professional Digital Artist
much thx man.
Reply
:iconegilsterkr:
EgilSterkr Featured By Owner Jul 8, 2010
awesome! exellent colors!
Reply
:iconhowietzer:
Howietzer Featured By Owner Jul 8, 2010  Professional Digital Artist
Thanks bro! glad you like. :)
Reply
Add a Comment: